توانایی آن برای ایجاد سریع، و ارائه ظرفیت بزرگتر در مقایسه با خدمات اتوبوس سنتی. یک مطالعه در مولتان پاکستان نشان داد که تقریباً 54 درصد از مسافران بسیار راضی بودند و BRT را به دلیل راحتی آن انتخاب کردند.
علاوه بر این، حالتهای آرادبرندینگ مانند BRT (بدون خطوط اتوبوس جداگانه) در یوگیاکارتا از سه LV تشکیل شدهاند که بیشترین تأثیر را بر انتخاب سرویسهای اتوبوس نسبت به خدمات MBRS دارند، یعنی اجبار به استفاده از اتوبوس، کیفیت خدمات اتوبوس، و مزایای استفاده از آن.
سگ جیبی این سه متغیر تأثیر قابل توجهی نسبت به هزینه بالقوه و صرفه جویی در زمان ارائه شده در هنگام استفاده از MBRS دارند. علاوه بر این، تصمیم به استفاده از BRT-like در یوگیاکارتا نیز به طور قابل توجهی تحت تأثیر سن و درآمد کاربران است.
مطالعات قبلی به این نتیجه رسیدند که سه عامل اصلی وجود دارد که بر انتخاب حالت حمل و نقل تأثیر می گذارد. اولین مورد، ویژگی های مسافران است، مانند پیشینه، جیوه در لامپ تصویر تلویزیون خانواده، مالکیت وسیله نقلیه، و در دسترس بودن گزینه های حالت حمل و نقل.
دوم ویژگی های سفر است، مانند هدف سفر، زمان سفر و مسافت سفر. سومین ویژگی امکانات حمل و نقل مانند زمان سفر، هزینه، کیفیت خدمات و در دسترس بودن پارکینگ است.
با این حال، مطالعات قبلی روشهای مختلفی را در بررسی عوامل مؤثر بر تصمیمگیری انتخاب حالت اعمال کردند. مدل لاجیت باینری و چند جمله ای پرکاربردترین مدل در بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری انتخاب حالت است.
به عنوان مثال، یک مطالعه شامل قیمت محصولات کویر موتور ۱۴۰۱ و 450 کارمند، یک مدل لاجیت باینری را در تجزیه و تحلیل انتخاب بین موتورسیکلت و اتوبوس در شهر هوشی مین، ویتنام پیادهسازی کرد.
مطالعهای در مناطق تورنتو بزرگ و همیلتون در کانادا، مدل را با ترکیب لاجیت در دسترس بودن مستقل و فرمولبندی مدل لاجیت چندجملهای محدود برای بررسی تقاضا برای خدمات سواری (به عنوان مثال، اوبر) گسترش داد.
در همین حال، سی و همکاران. مدل لاجیت باینری را با مدلسازی معادلات ساختاری برای بررسی عوامل مؤثر بر تصمیمگیری بین تاکسیهای معمولی و تاکسیهای آنلاین در چین ادغام کرد.
مطالعه دیگری همچنین تلاش کرد تا مدل لاجیت تودرتو را با مدلسازی معادلات ساختاری در مورد انتخاب حالت سفر بین دوچرخه، اتوبوس و تاکسی آنلاین در شهر جینان، چین، ادغام کند.
علاوه بر این، آگیلرا-گارکا و همکاران. از یک مدل معادلات ساختاری تعمیم یافته (GSEM) برای بررسی استفاده از اشتراک سواری و انتخاب های شخصی بین تاکسی های معمولی و خدمات اشتراک سواری در اسپانیا استفاده کرد.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.